miércoles, 29 de octubre de 2014

El meu dia a dia

Aquest és un apartat on faig una descripció litaral del que he fet al llarg de la sessió, les relfexions i anàl·lisi estan en l'apartat anàl·lisi de la intervenció.

16.10.14
Avui hem anat per feina. Hem dedicat la tarda a preparar uns CV d'urgència per unes ofertes laborals. Tots els tècnics tenen una borsa on els arriben les ofertes, just a l'hora que he entrat mentre organitzavem la sessió ens ha arribat una oferta laboral. M'ha donat les directrius i jo he fet la tasca.
 L'oferta laboral era operari de construcció, per tant havia de buscar un perfil acord amb la demanda. Fent la revisió dels expedients , comprovant l'edat i l'experiència desmostrable en el sector, he trobat 4 possibles candidats, però cap d'ells tenia encara el CV elaborat. Per tant aquesta tasca quedaba en les nostres mans, jo he fet dos i el tècnic dos més.




24.10.2014
Avui ja hem entrat en materia d'intervenció. El tècnic ha citat a dos usuaris del programa que des de abans de l'estiu que no els veu. Ambdos usuaris no han finalitzat es pràctiques del curs de caixer reponedor, per tant tampoc han inciat el procés de reinserció amb nosaltres. Certament contactar amb ells ha estat molt complicat, tot i que som molts els serveis que treballem amb ells. Després de dies de coodinacions amb diferents agents que també atenen als joves, ha estat la referent de justicia la que els ha localitzat i concretat una cita amb el servei per avui al migdia. Aquests dificultats m'han fet pensar que potser el fet de que tants professionals estiguin al front del procés, a vegades pot servir d'ajuda, en aquest cas el que a nosaltres ens ha estat imposible per un altres ha estat fácil. Potser el vincle o què representa el profesional  ha estat clau en la localització dels joves i l'asssitència a la cita.  
Abans de fer l'entrevista el tècnic m'ha situat els casos i m'ha fet fer un esbós del que treballariem a l'entrevista (intervenció) quins eren els nostres objectius i com els duriem a terme. Certament m'ha estat molt difícil ja que no conec als joves a la vegada que tampoc estic molt familiaritzada amb l'instrument de l'entrevista ubicat en un procés de reinserció, normalment jo he fet servir l'entrevista en procesos d'acompanayment en la tasca educativa de families en risc social. Tot i això he pensat que ara mateix l'objectiu és obtenir informació sobre la seva situació laboral actual, els motius per abandonar el curs i oferir-li l'oporutnitat de tornar a reprende'l si fos possible abans d'inciar un procés de cerca de feina.
Com a reflexió dels resultats de l'entrevista a mi m'ha resultat molt escueta i poc motivadora. Quant el jove ens ha informat de que l'endemà marxava al seu país d'origen el tècnic ha donat per acabada l'entrevista. Em queda la sensació de que el jove ha assistit per pur tràmit i perquè l'endemà marxava  i sabia del cert que res hauria de fer allà. Però el tècnic ha reafirmat la seva conducta.  Suposo que tot això és conseqüència de la falta de vincle  amb el tècnic i referencia amb el servei. Jo hagués fet una intervenció més motivadora i lligada a la preocupació pel seu projecte de futur. Potser li hauria preguntat més coses com els motius del viatge, data de retorn per poder trucar i reprendre el procés tot remarcant l'importància de tenir una feina en el projecte de vida i canvi que ha inciat al sortir del centre.
Després de les entrevistes he fet una cerca d'informació i recursos per treballar la reinserció laboral dels joves, ja que penso que l'intervenció no ha de ser la mateixa que amb un adult. Les necessitats i procesos vitals no són els mateixos.


31.10.2014
Actualment hi ha 14 usuaris en el programa que están realitzant el cursos de formació, 3 en el de cambrer i 11 en el de caixer/reponedor. Les formadores passen mansualment una valoració i seguiment de l'assitència, actitud i aprofitament del recurs per part dels usuaris. Avui hem toca a analitzar cada dia del mes d'octubre aquestes valoracions i fer un resum valoració de cada un d'ells. Ja que els dos pròxims dies anirem al centre de formació a fer una tutoria amb cada un d'ells. A part de fer els resum, segons l'expedient de cada un em fa fer una proposta d'orientació de la tutoria que farem.
Realizar el resum valoració és una tasca realitvament senzilla, ja que es tracta d'extreure dades d'uns indicadors i resumir-les. Preparar la tutoria ja em resulta més difícil, de nou perque no conèixer l'usuari em dificulta la tasca. Tot i això pensant en el procés d'intervenció global del programa, dono per fet que el contacte es per fer un seguiment i recordar que després del curs fan un salt de servei i passen a Caritas, on se'ls fara l'acompanyament en l'itinarari de reinserció. Per tant, penso que una primer objectiu és parlar sobre el curs de formació, com van si els agrada, dificultats, etc. aíxí com  traspassa-li les valoracions com una estrategia de motivació.  Com a segon objectiu recordar-li que un cop finalitzada la formació venen les pràctiques i mentre fan això iniciarem el procés de cerca de feina activa. I aquest comporta un seguiment setmanal.  I com a últim objectiu fer un tanteig sobre els seus interessos motivacions, disponibilitat, recursos, etc.

6 i 10 -11-2014
Aquests dos últims dies han estat molt profitosos, per primer cop he pogut observar una intervenció així com conèixer els usuaris amb els que treballarem d'ara en endavant. 
He pogut realitzar un total de 8 entrevistes, ja que alguns no han assitit a la formació, tot i estar avisats de que hi aniriem. 
Tot i tenir les entrevistes estructurades observo que no es segueixen al 100%,més aviat s'improviten en funció del que l'usuari verbalitza, he observat que en molts casos no se'ls traspassa l'avaluació del curs aspecte, per mi, important per tal de que l'usuari es senti recolzat i que el tècnic està al cas i s'implica en el seu procés. De cada una de les entrevistes faig un recull dels aspectes tant del què s'està dient respecte a l'informació important per el procés d'orientació, com del tipus d'intervenció que s'està fent.

21.11.2014
Avui no he fetobservació sino que he fet feina directe. He dedicat la sessió en primer lloc a organitzar les pròximes sessions amb els usuaris quadrar calendaris per tal de que jo pugui assistir. Després he dedicat al mati a actualitzar els recursos de formació de la zona, mitjançant trucades telefòniques amb els serveis. I un cop fet, m'he posat a planificar cada una de les entrevistes que es farem en les pròximes sessions, a partir de l'informació obtinguda del segon contacte amb els usuaris. 

25 i 26 -11-2014 
Actualment els usuaris han finalitzat els curs de formació i estan en procés de selecció per el lloc de practicum. Mentre això passa hem aprofitat per citar a alguns dels usuaris i acabar de concretar alguns aspectes del procés d'orientació.  En aquestes dues sessions  he observat dues intervencions directes i la resta hem continuat amb l'anàlisi dels casos  i planificació de l'intervenció posterior al curs de formació.


No hay comentarios:

Publicar un comentario