domingo, 22 de marzo de 2015

Fase planificació

Per començar haig de dir que jo vaig inciar el Practicum II al mes de Febrer, per una qüestió de logística i necessitats del servei. Per tant ja porto dos mesos fent feineta.

Vaig dedicar 20 hores a la planificació/programació de les sessions de competències. De les quatre sessions que vaig fer dues van ser en solitari i dos amb la formadora. Haig de dir que hem va soprendre molt la manera de crear els contingut de la formació. Jo m'esperava grans continguts sobre el treball de les competències transverslas i em vaig trobar amb una manera molt informal de fer-ho diría jo,  nose denominar-ho de cap altre.
Al llarg de la formació ens han inculcat molt la idea de que tota situació intruccional ha d'estar previament planificada al detall en un funció d'allò que vols ensenyar i de les caracteristiques dels aprenents, ajustar això és la garantía de l'èxit. En el present cas, es va planificar una formació sense conèixer a qui anava dirigida, si que teniem caracteristiques generals, però dintre d'elles els perfils podien ser molt variats.
Sota el meu punt de vista els continguts a treballar eren quelcom de difícil aplicabilitat en una aula formativa, per tant calia reformular-me els objectius. El meu objectiu no era fer una formació on desenvolupar les competències sinó més aviat donar-les a conèixer i tenir la possibilitat de  vivenciar-les per a que els participants poguessin treballar-les o desenvolupar-les en el seu dia a dia.  
Tot em va semblar un chic estrany, no hi havia una exhaustiva planificació, més aviat la formadora tenia un recull de teoría i dinàmiques per treballar els diferents temes, i partir d'aqui faria les diferents sessions. Davant d'això vaig pensar que el seu vagatge no feia necessaria aquesta planifiació, que per mi era tant necessària.  Tot i això jo vaig seguir la teoría i si que vaig planificar exhautivament les meves sessions a realizar. A partir del seu material i un recull meu vaig fer les 10  sessions, de les quals en realitzaré unes quantes, de moment tinc preparades les del mes d'Abril.


La última sessió d'aquesta fase va ser la realització de les proves de nivell per l'accès a la formació, aquest dia va ser la meva prova de foc. Tot i que no estaba sola, em va acompañar la meva tutora, vaig pasar nervis.  Abans de començar  em vaig planificar molt bé la sessió, que havia de dir amb quin objectiu i quins recursos utilitzaria en cas de que sorgissin dubtes. No volia deixar res a l'altzar.
Certament la sessió va anar fantàsticament i aquí vaig poder veure quin seria el perfil de parcipant, i certament vaig quedar decepcionada. El motiu d'això és que jo vaig seleccionar aquest servei i àmbit d'intervenció perque volia conèixer la feina educativa amb la població adulta, i no ha estat així. Al Practicum I vaig poder observar alguna cosa, però la idea del PII era fer una intervenció educativa amb adults. Porto molts anys treballant amb joves i infants i la idea era deixar aquests perfils, però l'atzar no ha volgut que sigui així, i em trobo amb un grup de majoria  de joves d'entre 17 i 20 anys, i una minoría d'entre 35 i 60. Aquí vaig a haver de buscar el què per continuar motivada i bueno la cosa esta anant molt bé. Tot i ser perfils que conec molt a fons l'intervenció esta resultat molt diferent i això em genera aprenenatatge, per tant em motiva.

No hay comentarios:

Publicar un comentario