viernes, 15 de mayo de 2015

Conclusions i aprenentatges


Com a conclusions haig de fer una reflexió molt positiva de tot el procés d'aprenentatge. A a meoria final ja faré una anaisi més exahustiu de tot el procés, però a mode general valoro que he assolit els objectius tant personals com els de la internvenció en concret.


Penso que la planificació del practicum ha estat un dels punts clau en el meu aprenentatge. Planificar l'inervenció primer i després observar com posar-la en marxa m'ha permés conèixer estratègies d'intervenció (organitzatives  i estil de comunicació), i anar coneguet al grup prèviament a la meva intervenció. Ambdós aspectes m'han facilitat la feina en la tercera fase d'intervenció.  Conèixer les caracteristiques del grup permet adaptar molt millor les activitats. Recordo que en la fase de planificació em va resultar molt raro estar planificant sense saber per a qui havia de preparar quelcom. A més també m'ha donat seguretat en i mateixa sabia què em trobaria i ja podía portar planificats posibles canvis o modificacions en les activitats en funció de les necessitats del moment.
Com a resultat d'aquest practicum ha sortit molt reforçada la meva idea de que en educació hi han dos aspectes clau de l'intervenció, la planificació i l'avaluació continua de tot el procés. Aquestes són eines que et permeten no perde l'objectiu per el que estàs treballant i introduir els canvis necessaris en l'aprenentatge a mida que s'està desenvolupant. Aquestes eines permeten  fer intervencions que fomenten l'implicació del participant en el seu propi procés d'aprenentatge.  


En quant a l'intervenció concreta, pensó que a feina feta amb el grup que ha quedat ha estat molt profitosa i així ho mostra a seva implicació en les practiques. Al llarg de les darreres sessions on es farà l'avaluació és on es valoraran els objectius generals i específics del mòdul formatiu. Però les espectatives són altes, per com han anat les diferents  meves com les de la formadora. Els joves han estat capaços de reflexionar sobre el seu procés d'inserció laboral,  conèixer i reconèixer les competències treballades i ara per ara es troben en la fase de posar-les en marxa per millorar-les, modificar-les i mantenir-les. Les pràctiques són el context on realment podrem observar l'aprenentage fet. Les competències transversals treballades són actituds que un aprèn al llarg de la vida i no en una formació.  Nosaltres el que hem fet ha estat  fer visibles en cada un d'ells les competències i fer-los conscients de la importancia d'aquestes en un procés d'inserció laboral en el context en el que ens trobem actualment. Se's ha aproximat a la seva realitat laboral i apartir d'aqui han hagut de projectar-se un itinerari laboral i/o formatiu en el que les copmetències són la base i la capacitació laboral de cambrer és un punt d'inci.

No hay comentarios:

Publicar un comentario